اخباربرترچند رسانه ایصنعت و معدن

تولید نیمه‌صنعتی گوگردزدایی با همکاری بخش فناور و صنعت

به گزارش صنعت کار، به همت شبکه تبادل فناوری تفاهم‌نامه همکاری جهت راه‌اندازی پایلوت نیمه‌صنعتی پیوسته «گوگردزدایی»، «کک‌سازی تاخیری» و «الکترود گرافیتی» و راه‌اندازی واحد صنعتی تولید کک، بین یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری و یکی از شرکت‌های فناور با نظارت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا شد.

با توجه بازار سالانه در حدود ۶۰۰ میلیون دلاری الکترود گرافیتی و اهمیت ویژه تولید الکترود گرافیتی جهت استفاده در صنعت فولاد فعالیت‌های مختلفی در کشور به این منظور صورت گرفته است و در این راستا به همت شبکه تبادل فناوری این تفاهم‌نامه تولید نیمه‌صنعتی کک سوزنی در گام اول به‌عنوان ماده اولیه تولید الکترود گرافیتی و تولید صنعتی پس از اخذ تاییدیه‌های فنی و مالی، به امضا رسید.

در این مراسم، دکتر فاضل مدیرعامل این شرکت سرمایه‌گذاری یکی از ماموریت‌های مهم این شرکت را تولید الکترود گرافیتی عنوان کرد و یادآور شد: امروز در حدود ۳۸ میلیون تن فولاد تولید می‌شود و در افق ۱۴۰۴ به ۵۵ میلیون تن خواهیم رسید و ریل بعدی ۷۰ میلیون تن فولاد خواهد بود.

به نقل از ستاد نانو، وی اضافه کرد: با در نظر گرفتن اینکه بیشتر ذوب کشور از طریق قوس الکتریکی است، این اعداد یعنی مصرف بیشتر الکترود گرافیتی و در نتیجه تجارت پرسودی در این بخش وجود دارد. در اوایل تحریم‌ها بعضی اوقات فولادسازها مجبور بودند که تا ۲۲ هزار یورو هزینه جهت الکترود پرداخت کنند.

به گفته مهندس نوایی، مدیرعامل شرکت فناور این شرکت توانمندی‌ها و تجارب کافی جهت راه‌‎اندازی موضوع این تفاهم‌نامه را دارد و طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، این پروژه در مدت زمان ۱۴ ماه به سرانجام خواهد رسید.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا