اخبارخودروویژه ها

تعادل بازار خودرو‌های خارجی با عرضه در بورس

به گزارش صنعت کار، ابراهیم جمیلی افزود: علاوه بر خودرو‌های داخلی باید نسبت به عرضه خودرو‌های وارداتی در بورس کالا هم اقدام کرد، چرا که شفافیت و رقابت، نیاز کل بازار خودرو است.
رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران تصریح کرد: ورود ایران خوردو و سایپا یا هر خودروساز دیگری به بورس کالا می‌تواند اقدام موثری باشد، زیرا باعث ایجاد شفافیت و رقابت شده و رقابت هم در کیفیت و هم در قیمت محصول موثر است.
وی با بیان اینکه استمرار عرضه و البته کنار گذاشتن کامل رویکرد قیمت‌گذاری دستوری دو شرط اصلی برای تحقق اهداف ورود خودرو به بورس کالا است، گفت: موضوع مهم دیگر علاوه بر ورود خودرو‌های داخلی به بورس کالا این است که امکان عرضه محصول‌های وارداتی هم در بورس کالا ایجاد شود و افرادی که خودرو وارد کردند، نیز بتوانند به راحتی محصولات خود را در بورس کالا عرضه کنند، زیرا این امر باعث ایجاد شفافیت و رقابت در کل بازار می‌شود.
جمیلی اظهار داشت: قیمت خودرو‌های خارجی که در حال حاضر بسیار افزایش پیدا کرده است با ورود به بورس کالا و شفافیت کامل، قطعا متعادل می‌شود و به دولت پیشنهاد می‌شود از این ظرفیت بازار سرمایه نهایت بهره را ببرد.
رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران همچنین گفت: با توجه به قیمت خودرو و ارز، دولت می‌تواند مالیات خود را به دلیل عرضه در بورس کالا به صورت واقعی دریافت کند، یعنی هم درآمد دولت واقعی و شفاف شده و هم مردم دیگر به خودرو به عنوان کالایی سرمایه‌ای نگاه نمی‌کنند و هر کسی که نیاز به خودرو داشته باشد، اقدام به خرید می‌کند.
منبع: صدا و سیما
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا