اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

تلاطم در بازار آلومینیوم چین

به گزارش صنعت کار، خانه تحقیقاتی چینی Antaike اعلام کرد که میزان ظرفیت سالانه آلومینیوم در تولیدکننده اصلی چین تا کنون از 2 میلیون تن فراتر رفته و می تواند بیشتر افزایش یابد.

از جمله قطب های ذوب یوننان ، سین کیانگ و مغولستان داخلی – در ماه های اخیر محدودیت هایی را در مصرف برق تولیدکنندگان آلومینیوم یا تولید فلزات اعمال کرده اند و فشارها برای کاهش آلاینده ها کاهش یافته است.

شن لینگیان ، تحلیلگر Antaike در یک وبینار گفت که این اقدامات ، بعلاوه سیل در هنان ، منجر به کاهش تولید 2.33 میلیون تن آلومینیوم به صورت سالانه تا ماه اوت شد.  این معادل 5.9 درصد از ظرفیت آلومینیوم 39.67 میلیون تن چین در پایان سال 2020 است.

شن هشدار داد “احتمال گسترش بیشتر” محدوده ها ، در استان های چینگهای یا شانشی وجود دارد.

تولید آلومینیوم اولیه چین با افزایش 5.1 درصدی به 39.2 میلیون تن در سال جاری در راه اندازی مجدد ذوب و رشد ظرفیت افزایش می یابد ، البته برخی پروژه ها روند کندتری داشته اند.

قیمت آلومینیوم در بورس آتی شانگهای این هفته به دلیل ترس از محدودیت عرضه به بالاترین حد خود در 13 سال گذشته رسید ، در حالی که قیمت های معیار لندن در روز پنجشنبه به اوج یک دهه اخیر بالاتر از 2700 دلار در تن رسید.

‏Antaike همچنین پیش بینی خود را برای واردات آلومینیوم اولیه چین در سال جاری به 1.1 میلیون تن تغییر داده است که 57 درصد نسبت به برآورد قبلی در ماه ژوئن و کمی بالاتر از ورودی سپر 1.05 میلیون تن در سال 2020 افزایش یافته است.

چین طی دهه گذشته نیاز چندانی به آلومینیوم خارجی نداشته است ، اما اختلاف بین قیمت های شانگ های و لندن که باعث می شود واردات مطلوب در سال گذشته افزایش یابد ، با افزایش سریع تقاضای چین از شیوع ویروس کرونا مواجه شد.

شن گفت: “انتظار می رود که بازار آلومینیوم الکترولیتی چینی الگوی محدود عرضه و تقاضا را در پنج سال آینده حفظ کند.”

چین به عنوان بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده صنایع معدنی می تواند تاثیر بسزایی در بازارهای جهاین و قیمت ها داشته باشد.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا